پایگاه قرآنی رسالت

آموزشی - قرآنی- مذهبی
پایگاه قرآنی رسالت

پایگاه قرآنی رسالت
(ما سعی و وظیفه داریم تامطالب مربوط به: قرائت،روخوانی،روانخوانی،تجوید
وحفظ قرآن کریم و موارد دیگری را جهت استفاده علاقه مندان جمع آوری نموده و در دسترس عموم قرار دهیم)



دراين سایت
در كل اينترنت
آموزش ها

زنده باد ایران

قرآن آنلاین

مجموعه کامل ترتیل

گنجینه قرائت

تلگرام ما

آخرین نظرات شما
  • ۱۷ تیر ۰۱، ۱۶:۲۱ - مریم**
    عالی

darsnameye hefz tartebi ghoran karim 07

سوره ها:

برای حفظ سوره ها پیش از هرچیز لازمست نام سوره به خاطر سپرده شود. در مرحله ی بعد باید آیات آن سوره را به ترتیب تا پایان حفظ نمود. سوره های کوتاه را میتوان دریک نوبت از برنامه ی حفظ قرار داد و آنها را بترتیب،آیه به آیه و یکجا حفظ نمود. اما حفظ سوره های متوسط و طولانی در یک نوبت ممکن نیست. بنابراین طی برنامه ای منظم براساس سطر و صفحه به حفظ آنها میپردازیم.

آیه ها:

آیات کوتاه:برای حفظ این دسته از آیات_مانند اکثرآیه های جز سی ام_میتوان همه ی آن را یکباره به ذهن سپرد. به این صورت که چندین بار کلمات آیه را تکرار میکنیم تا جایی که در حافظه ثبت شود.

آیات متوسط وطولانی:

بهترین روش برای حفظ آیات متوسط و طولانی این است که به چند قسمت تقسیم شوند و هر قسمت مانند آیه ای مستقل در حافظه جای گیرد. آنچه رعایت آن در تقسیم بندی این آیات ضروری است،شناخت جایگاه مناسب برای وقف و ابتدا است. تقسیم بندی جمله ها در حفظ باید از نظر لفظ و معنی،کامل و موافق نظر اصلی قرآن باشد. تقطیع و تقسیم بندی آیات موجب میشودحجم و میزان اطلاعاتی که میتواند وارد ذهن شود افزایش یابد. در واقع این کار موجب آسانی و سرعت در حفظ میگردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی