پایگاه قرآنی رسالت

آموزشی - قرآنی- مذهبی
پایگاه قرآنی رسالت

پایگاه قرآنی رسالت
(ما سعی و وظیفه داریم تامطالب مربوط به: قرائت،روخوانی،روانخوانی،تجوید
وحفظ قرآن کریم و موارد دیگری را جهت استفاده علاقه مندان جمع آوری نموده و در دسترس عموم قرار دهیم)



دراين سایت
در كل اينترنت
آموزش ها

زنده باد ایران

قرآن آنلاین

مجموعه کامل ترتیل

گنجینه قرائت

تلگرام ما

آخرین نظرات شما
  • ۱۷ تیر ۰۱، ۱۶:۲۱ - مریم**
    عالی

آموزش سه مقام توسط استاد هلباوی (تصویری)

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۹ ب.ظ

آموزش سه مقام توسط استاد هلباوی (تصویری)

 

دانلوددرادامه مطلب:

در این پست فایل ویدئویی از استاد محمد الهلباوی تقدیم شما می کنیم که در آن به درخواست فیلم بردار سه مقام بیاتی ، حجاز و نهاوند را اجرا می کند .

استاد محمد هلباوی روز شنبه، دوم سپتامبر 1946 میلادی در همسایگی باب الشعریة شهر قاهره مصر دیده به جهان گشود. وی حفظ قرآن را در سنین کودکی و نزد پدربزرگ خود که از بزرگان شهر به حساب می‌آمد، فرا گرفت.او در امر قرائت قرآن کریم از شیخ محمد رفعت و علی محمود تقلید می‌کرد و در ابتهال و اناشید دینی نیز از زکریا أحمد و طه الفشنی بهره می‌گرفت تا این که خود صاحب یک شخصیت صوتی مستقل شد و با سفر به کشورهای مختلف جهان تجربیات خود را به علاقه‌مندان عرضه کرد.
استاد هلباوی پس از سال‌ها تلاش و ممارست در راه خوش‌خوانی قرآن کریم و نغمات آیینی، موفق به کسب جواز از دانشگاه الازهر مصر شد و موسیقی عرب را نیز به‌خوبی و نزد بزرگان این عرصه فرا گرفت. وی از محضر قاریان عصر طلایی قرائت در کشور مصر بهره‌مند شد و جواز اجرای ابتهال و انشاد در رادیو قرآن مصر را کسب کرد.
این استاد پیش‌کسوت دو بار در سال‌های 82 و 88 شمسی به‌دعوت شورای عالی قرآن و برای تدریس فنون تخصصی قرائت، ابتهال و تواشیح و یک بار نیز در سال 91 برای تلاوت قرآن همراه با گروهی از قاریان مصری به ایران سفر کرده بود.یادآور می شود استاد محمد عبدالهادی محمد الهلباوی، مبتهل و قاری ممتاز و نام‌آشنای مصری که مدت‌ها از بیماری قند خون رنج می‌برد، روز گذشته، 25 خرداد ماه، مصادف با ششم شعبان المعظم 1434 در سن 67سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

دانلود فایل تصویری آموزش مقام بیاتی - حجاز - نهاوند - شیخ محمد الهلباوی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۷
(اسفندیاراسکندری)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی